Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Toyota залага на своята философия „кайдзен“ при доставките на чипове

Японският концерн сменя подхода и ще се запасява с критичните компоненти, чийто недостиг в момента разтърсва глобалната автомобилна индустрия

Toyota залага на своята философия „кайдзен“ при доставките на чипове

Президентът на Toyota Акио Тойода. Снимка: Akio Kon/Bloomberg

Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял Toyota Motor отчете голям скок на печалбата за периода януари-март, въпреки че глобалният недостиг на полупроводници принуждава неговите съперници да свия производството. Основната причина за този успех - концернът е решил да приложи своята основна философия „кайдзен“ – стремеж към непрекъснато подобряване на ефективността, върху своите вериги на доставка, пише Nikkei Asia Review.

Тъй като ролята на чиповете продължава да расте за автомобилната индустрия, докато тя се насочва към пълна електрификация, Toyota обмисля да смени своя подход като започне да се стреми да си осигури запаси от компоненти за години напред, гарантирайки по този начин стабилността на своето производство.

Недостигът на чипове през последните месеци се дължи на повишеното търсене от страна на индустрията на потребителската електроника и на проблемите при производството на тези компоненти заради рязкото застудяване в Тексас и пожара в завода на японския концерн Renesas Electronics. 

Още по темата

Главният финансов директор на Toyota Кента Кон заяви, че компанията не очаква „да пострада значително“ от недостига въпреки някои рискове. Концернът не смята, че проблемът ще влоши финансовото му представяне за цялата година.

Toyota продължава да бъде лидер в автомобилната индустрия и след възстановяването от пандемията от коронавирус. Производството на концерна за март е с 18% по-високо от това през януари 2020 г., докато данните за втория по големина производител Volkswagen показват ръст от 13 на сто, докато при General Motors той достига едва 3%.

Голяма част от полупроводниците, които Toyota използва, са доставяни от Denso и други местни доставчици, което скъсява времето за доставка и ограничава негативното влияние от глобалняи недостиг. В същото време западните концерни остават силно засегнати от проблемите с доставките от началото на тази година.

Stellantis, която беше създадена през януари чрез сливането на Fiat Chrysler с PSA Group, прогнозира влошаване на финансовите резултати през април-юни поради забавянето на доставката на чипове. Ford Motor, Daimler и BMW, както и няколко японски и южнокорейски автомобилни производители, също са изправени пред потенциални смущения в производството.

Междувременно Toyota "вероятно ще успее да се справи" с проблема, изтъква ръководител на компанията. Въпреки това автомобилният производител забави производството на пикапи в САЩ от началото на годината и спря да приема поръчки за своя седан Lexus IS.

За да се справи по-успешно с недостига, Toyota прилага своята философия „кайдзен“ към управлението на запасите.

Toyota не поддържа резерви от компоненти във фабриките си, като вместо това поръчва постоянно артикули от доставчици. Сега компанията обмисля цифрова, централизирана рамка за управление на запасите, обхващаща цялата верига на доставки.

Детайлите все още не са представени. Но новата рамка може да следи нивата на запасите при производителите на чипове и другите доставчици, както и частите, които са в процес на транзит.

„Съществува спор относно това кой в групата трябва да отговаря за инвентара, за колко време и къде“, споделя представител на ръководството на Toyota Tsusho, търговската къща на автомобилната група.

В момента производителят на автомобили информира доставчиците за производствените си планове до три години предварително и актуализира тримесечния си график всеки месец. Но по същество поръчките се финализират само месец преди доставката.

Toyota се стреми да актуализира своя график за доставките с оглед на свързаните, автономни, споделени и електрически превозни средства. Чиповете са от решаващо значение за сензорите и информационните системи, необходими за функционирането на тези превозни средства.

Разходите за полупроводници, необходими за изграждането на всяко превозно средство, са се увеличили приблизително с 40% от 2013 до 2019 г., според Goldman Sachs, като цифрата се очаква да нарасне допълнително по време на прехода на индустрията към електрическа мобилност.

И все пак, "само няколко процента от продукцията на производителите на чипове отиват в автомобилната индустрия", изтъкват от Toyota, изразявайки загриженост относно това на което място секторът се нарежда по приоритет в сравнение с производителите на смартфони и кухненски електроуреди.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини
Екоактивисти с възражение срещу строежа на германската фабрика на Tesla